Intymny mały świat Krystyny Ptaszek

Krystyna Ptaszek swoją przygodę z malarstwem zaczęła zaledwie kilka lat temu, niejako z potrzeby serca.
Mówi o sobie, że jest artystką bardzo nieprofesjonalną!
Ulubione techniki to suchy pastel , akwarela i... największe wyzwanie – malarstwo olejne na płótnie lub desce.


  A ja mam swój intymny mały świat... śpiewała kiedyś Iga Cembrzyńska. Dzięki swojej pasji, temu "zakochaniu" w malowaniu, autorka stworzyła swój własny, magiczny, wielobarwny, "intymny mały świat", do którego owa wystawa jest zaproszeniem.


A ja mam swój intymny mały świat
Hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
Wiedzie doń zagubionych ścieżek ślad
Senne półksiężyce mogą wskazać drogę wam...




Idę więc z mojego świata do was tu
Niosę wam z mojego świata barwę kwiatów
Bo ja mam swój intymny mały świat
Senne półksiężyce mogą wskazać drogę wam.


     
W części muzycznej spotkania usłyszeliśmy m.in.
Arię na strunie G
J.S.Bacha, Marzenie R.Schumanna,
Por una cabeza
C.Gardela, solo z baletu Jezioro Łabędzie
P.Czajkowskiego.


Andrzej Rudny – członek kwartetu smyczkowego Subito, który tworzą muzycy Śląskiej Orkiestry Kameralnej Filharmonii Śląskiej.

 
  Grażyna Griner - pianistka, akompaniator, teoretyk muzyki, pedagog. Od 1976 była zatrudniona w Państwowej Operze Śląskiej
w Bytomiu, później pracowała w Operetce Śląskiej w Gliwicach,
a następnie w Teatrze Muzycznym. Obecnie pełni funkcję kierownika wokalnego w Gliwickim Teatrze Muzycznym.


 

 

Komentarze

Prześlij komentarz


Archiwum postów

Pokaż więcej
Copyright © Szesnastka